Jurgen Klopp agak terharu dan mengucapkan syabas di atas kemenangan gelaran Liga Perdana Inggeris oleh Liverpool sebagai.

Dan beliau menegaskan perasaan memenangi liga dengan Liverpool adalah jauh lebih besar maknanya dengan pasukan Liverpool.

Ini selepas Liverpool pertama kali menjuarai Liga Perdana Inggeris dalam masa 30 tahun.

Kekalahan Manchester City kepada Chelsea bermakna Liverpool dinobatkan sebagai juara dengan tujuh perlawanan lagi, dengan jumlah mata yang luar biasa sebanyak 86 dari 93 mat maksimum setakat ini.

Klopp menyaksikan kekalahan City dengan para pemainnya di sebuah hotel di Liverpool, dan menahan sebak ketika bercakap di Sky Sports – dalam pada masa yang sama memuji pencapaian pemainnya.

“[Malam ini] sungguh tegang, tetapi ini adalah pencapaian luar biasa oleh pemain saya. Apa yang telah mereka lakukan dalam dua atau tiga tahun kebelakangan ini sangat luar biasa dan sangat menggembirakan saya untuk melatih mereka.”

“Lega kerana gangguan selama tiga bulan, tidak ada yang tahu bagaimana ia akan berlaku dan tidak ada yang 100% seperti apa ketika kita kembali.”

“Saya sangat gembira dengan aksi kami semalam kerana pasukan memberikan saya perasaan 100% bahawa kami akan baik-baik saja.”

“Ini adalah untuk anda di luar sana. Ia luar biasa. Saya harap anda kekal tinggal di rumah dan meraikannya.”

“Kami melakukannya bersama pada masa ini, dan dengan sukacitanya dapat melakukannya untuk anda. ”

Dengan Kenny Dalglish yang muncul di Sky, Klopp memberi penghormatan kepada mereka yang telah berada di Anfield lebih dahulu daripadanya.

“Ini untuk anda juga Kenny, anda harus menunggu 30 tahun sebelum kelab anda dapat merebut kembali gelaran, ini untuk Stevie [Gerrard]. ”

“Ia dibina di atas jiwa anda Kenny, di kaki Stevie, budak budak [para pemain] itu mengagumi anda dan mudah bagi saya untuk memotivasi pasukan kerana sejarah kita yang hebat. ”

Liverpool kini hanya kalah sekali pada musim ini. Liverpool turut menang kesemua perlawanan di Anfield serta mencipta rekod 44 perlawanan tanpa kalah di dalam liga.

Baca juga perkembangan lain dari Eropah

Highlight EPL: Man City Kalah Liverpool Juara

Juventus Menang, Ronaldo Ledak Gol Penalti Ke-120

Alex Morgan Pilih Messi Lebih Bagus Berbanding Ronaldo

Anda Mungkin Suka

© 2020 The Vocket Sdn Bhd (1305683-A), a part of Media Prima Group