Nani menjelaskan mengapa dia menolak Arsenal, Real Madrid serta Chelsea untuk menyertai Manchester United

Nani menandatangani kontrak dengan Manchester United pada musim panas 2007, dengan perjanjian £22 juta dari kelab Portugis Sporting Lisbon. Pemain sayap itu terus menikmati kerjaya yang berjaya di Old Trafford.

Pemain berusia 33 tahun itu menghabiskan lapan musim di Manchester United, membuat 230 penampilan, di mana dia menjaringkan 40 gol dan mencatatkan 73 assist.

Pemain sayap itu memenangi empat gelaran Liga Perdana, dua Piala Liga serta juga Liga Juara-Juara UEFA semasa dia di United

“Ejen saya meminta saya memilih kelab kerana ada begitu banyak pasukan yang boleh dipilih pada ketika itu – Chelsea, Arsenal, pasukan di Itali seperti Juventus dan Inter [Milan]. Bayern [Munich] dan [Real] Madrid – Saya tidak tahu apakah itu benar tetapi itu ada ditulis di dalam berita. ”

Namun, Nani memilih untuk pindah ke Old Trafford kerana kehadiran Cristiano Ronaldo dan Carlos Queiroz, yang merupakan pembantu Sir Alex Ferguson ketika itu.

“Pada masa itu, Ronaldo bermain di sana dan mempunyai kisah serupa, anda tahu, bermain untuk Sporting dan kemudian Ferguson pergi membawanya ke United.”

“Carlos Queiroz juga ada di sana, dia orang Portugis, jadi ia dapat membantu sedikit dan saya sangat teruja. ”

Nani merupakan pemain yang seangkatan dengan Cristiano Ronaldo dan bersama dengan kapten Portugal itu membantu negaranya menjadi juara Eropah.

Baca juga perkembangan lain dari Eropah

Xavi Suruh Barca Jauhi Mane & Aubameyang Yang Tak Sesuai Dengan Mereka

Ejen Anggap Kenyataan Bekas Jurulatih Mo Salah Adalah Salah

Masa Zaman Mourinho, Kami Tak Pernah Takut Langsung

Anda Mungkin Suka

© 2020 The Vocket Sdn Bhd (1305683-A), a part of Media Prima Group