Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Kabar baik datang dari gelandang muda Indonesia, Syahrian Abimanyu. Ia resmi didaftarkan oleh Johor Darul Ta’zim (JDT) untuk menghadapi pertandingan lanjutan Liga Super Malaysia musim 2021/2022.

Abi, sapaan akrabnya, didaftarkan oleh JDT pada bursa transfer kedua Liga Super Malaysia 2021. Ia akan mengisi slot Asia Tenggara (ASEAN) yang semula diisi oleh Hariss Harus yang kini telah hengkang ke Lion City Sailors.

Selain eks pemain Madura United itu, JDT juga mendaftarkan striker naturalisasi Guilherme de Paula dan Shahrul Saad. Keduanya menggantikan Syahwan Andik Ishak dan Feroz Baharudin.

Dengan demikian, Abimanyu yang sebelumnya berstatus sebagai pemain JDT II dan dipinjamkan ke Newcastle Jets berpeluang menjalani debut bersama JDT senior di Liga Super Malaysia 2021.

Memang belum jaminan Abimanyu bakal mendapatkan menit bermain setelah didaftarkan. Namun, dengan didaftarkan tersebut, peluang untuk pemain Timnas Indonesia itu debut semakin terbuka lebar.

JDT saat ini bercokol di pucuk klasemen Liga Super Malaysia 2021 dengan raihan 30 poin dari 13 pertandingan. Unggul tiga poin dari Terengganu FC yang menempel ketat di posisi kedua.

Anda Mungkin Suka

© 2021 The Vocket Sdn Bhd (1305683-A), a part of Media Prima Group