Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Klub raksasa Malaysia, Kedah FA, menepis kabar ketertarikan timnya terhadap bintang Bali United, Stefano Lilipaly, untuk mengarungi Liga Super Malaysia dan AFC Cup musim 2021.

Menurut sumber dalam Kedah FA, rumor pemain Timnas Indonesia tersebut hanya hangat di media sosial. Sebab, Lilipaly tidak masuk dalam skema pelatih Aidil Sharin Sahak.

“Lilipaly memang hangat disebut-sebut di media sosial. Namun, sampai saat ini, pemain 30 tahun itu tidak ada dalam perancangan tim untuk musim depan,” kata sumber dalam Kedah FA itu, dikutip dari Kosmo.

Lantas, siapa pemain yang bakal mengisi slot pemain Asia Tenggara (ASEAN) Kedah FA? Sumber tersebut tidak menjelaskan. Sumber dalam itu hanya membenarkan rumor ketertarikan Kedah FA terhadap pemain lokal Malaysia, Syazwan Zainon.

“Kalau kabar yang mengaitkan Syazwan Zainon dengan Kedah itu benar. Kehadiran Syazwan dilihat mampu memperkukuh klub pada musim depan,” tuturnya menambahkan.

Rumor Lilipaly ke Kedah FA sendiri sebelumnya muncul setelah jurnalis senior Malaysia, Hafizal Hamad, membocorkan kriteria pemain Asia Tenggara incaran tim Hijau-Kuning itu di Twitter.

Dalam cuitannya, ada empat pemain dari Indonesia, Singapura, dan Filipina yang tengah dipertimbangkan untuk diboyong oleh Kedah FA. Kemudian, nama Lilipaly muncul di grup fanbase Kedah FA.

Selain Lilipaly, pemain Indonesia yang ramai dibicarakan oleh fans-fans Kedah FA adalah winger lincah Persija Jakarta, Riko Simanjuntak. Namun, belum ada sumber valid pula mengenai rumor itu.

Sementara itu, kemungkinan Lilipaly untuk bertahan di Bali United setelah kontraknya berakhir pada akhir Desember 2020 sangatlah kecil. Menarik untuk dinantikan ke mana eks pemain SC Cambuur itu akan berlabuh selanjutnya.

 

Anda Mungkin Suka

© 2021 The Vocket Sdn Bhd (1305683-A), a part of Media Prima Group